Kezdőlap » Élménybeszámoló » Funchal, Pico do Aireiro 3. nap

Funchal, Pico do Aireiro 3. nap

A napot az előzőhöz hasonlóan, Funchalban kezdtük. Első állomásunk a Monte hegyen található Miasszonyunk templom (Nossa Senhora do Monte) volt, melynek magyar vonatkozása is van: itt nyugszik IV. Károly magyar király.

A templomhoz közel található a korábban említett szánkópálya kiindulópontja, ahol rengeteg turista állt sorban, mi azonban a Monte Palace Tropical Garden-t vettük célba, ami szintén itt található. A kertet  10 Euro/fő belépődíj ellenében lehetett meglátogatni. Nem emlékszem pontosan, hogy mennyi időt töltöttünk itt, de két órát biztosan.

A tegnapi botanikus kertet messze felülmúló élményben volt részünk. Óriási területen trópusi növények, japán kert, orchidea kert, tavak, csobogók találhatók. A palota (inkább  villának nevezném) melletti tó a giccsesség határát súrolta a vízeséssel, szobrokkal, itt-ott mű állatokkal, de azért nagyon tetszett.

Ennyi orchideát egyszerre még sosem láttam.

Japán kert

Gyönyörű kilátás nyílt a funchali kikötőre.

A trópusi kert után a Pico do Aireiro felé vettük az utunkat, mely Madeira harmadik legmagasabb csúcs 1818 méterével. Az a jó a kis szigetekben, hogy hamar eljutunk a látnivalókhoz, ide is cirka 1 óra alatt meg is érkeztünk.

Fenséges látvány tárult a szemünk elé, ahogy a felhőkből előbukkantak a hegycsúcsok. A messzi távolban szélerőművek kandikáltak ki a tojásfehérjehabnak tűnő felhőkből. Itt-ott még hó maradványokat is láttunk. Isteni érzés volt a hegy csúcsán található kávézó teraszán sütkérezni és kávét szürcsölni 🙂

A kis távolságoknak köszönhetően a hegycsúcsról hamarosan elértük Santana-t, ahová a hagyományos háromszög alakú házikók miatt mentünk. Egy mintapéldányt már láttunk a botanikus kertben, így tudtuk, hogy mit keressünk. A kisváros közepén meg is találtuk a pirosra festett, kékkel keretezett ajtajú mesebeli kunyhónak kinéző házakat. Némi csalódást okozott, hogy az általam várt  falunyi ház helyett csak pár darab maradt meg.

Funchalba visszafelé a keleti parton Garajau érintésével mentünk, hogy megnézzük a Rio de Janeiró-ban található Krisztus szobor miniatűr változatát.