Kezdőlap » Élménybeszámoló » Közlekedés

Közlekedés

Hát erről kisregényt lehetne írni. Nemcsak a kaotikus vezetésről, hanem a járművekről, amiket használnak és ahogy használják. Korábban írtam, hogy sok a szamaras kocsi, és úgy általában a szamár. Nem csak vidéken, hanem Marrakesben a Medinán belül is találkoztunk velük.

Kézi kocsit is rendszeresen használnak. Természetesen ezeket teher szállításra, és nincs olyan mennyiség és tárgy, amit ne tudnának ezekkel elszállítani. Egy kategóriával feljebb vannak a biciklik és a motorok. Irdatlan mennyiség van belőlük, főleg Marrakesben, ahol a Medinán belül nem lehet autóval közlekedni. A kis sikátorokban állandóan résen kell lenni, mert mindig jön egy motoros mögöttünk.

Az ilyen szűk helyen is számítani kell motorra

Először, amin csodálkoztam, hogy valaki telefonált motorozás közben, később kiderült, hogy ez teljesen természetes számukra. Sőt az is, hogy egy 4 tagú család is elfér rajta.

A szamaras kocsi fejlettebb változata a 3 kerekű Docker Transporter. Elterjedt szállító eszköz Marokkóban.

Nagyon kreatívak az áru felpakolásában.

Vannak nagyon öreg autók, csoda, hogy némelyik elindul.

Térjünk vissza a körforgalomra. A szabály az, hogy ha van előtte lámpa, akkor zöldre váltáskor azoknak van elsőbbségük, akik egyenesen át mennek a körforgalmon, ha tovább kanyarodsz másik kijárat felé, akkor el kell engedni az egyenesen haladókat. Magyarul úgy működik, mintha nem körforgalom lenne. Ha nincs lámpa, akkor meg úgy, mint nálunk. Ugye ez azért érdekes, mert nálunk azért van körforgalom, hogy ne kelljen lámpa…

Szavíra környékén radaroztak többször is. Ha a városokban is büntetnék a szabálysértést, gazdag ország lenne Marokkó.

Parkolásért hivatalosan nem kellett fizetnünk sehol, az önkéntes parkolóőröknek kell adni valamennyi pénzt.

A világháló szerint Marokkóban vezetnek a legveszélyesebben és sok a közlekedési baleset. Olyan sok afrikai vagy ázsiai országban nem jártunk, hogy ezt meg tudjuk ítélni, azok közül viszont, ahol mi jártunk eddig, valóban itt vezetnek a legszabálytalanabbul. A baleseti statisztikát sem ismerem, nekünk úgy tűnt, hogy a káosz ellenére figyelnek egymásra. Minél kevesebb a szabály, annál jobban kell figyelni és itt is ezt tapasztaltuk.

Este sötétben a rossz látási viszonyok miatt viszont valóban veszélyes a vezetés, mert ugyanúgy össze-vissza közlekednek és sok jármű, pláne gyalogos nincs kivilágítva.

A fentiek után gondolom sokan nem vállalnák be a vezetést, amit teljesen megértek, de vannak rutinos és őrült sofőrök, mint az én férjem, aki még élvezte is a kihívást 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .