Kezdőlap » Élménybeszámoló » 8. nap Tretyakov képtár, hazautazás

8. nap Tretyakov képtár, hazautazás

Utolsó napunk Moszkvában, este repülünk haza. Épp időben, mert kinézve az ablakon látom, hogy szállingózik a hó és 2 fokot mutat a hőmérő.

Kb. délután két óráig van időnk, addig még belefér a Tretyakov képtár. Zsolt előbb elindult a Vörös térre megnézni Lenin balzsamozott holttestét, mi többiek nem osztoztunk a lelkesedésében, inkább addig összepakoltunk. Sikeres összehangolás eredményeként szinte egyszerre értünk a képtár elé, újra egyesült a család. 🙂 Először megijedtem, amikor megláttam a kígyózó sort, de szerencsére elég gyorsan haladt, nem kellett sokat ácsorogni a hidegben.

Automatából és pénztárnál is lehet jegyet venni, mi először a gépi vásárlással próbálkoztunk kiküszöbölendő a nyelvi nehézségeket. Angolul ugyan nem tudtunk vásárolni, viszont nagy szerencsénk volt, mert az előttünk állók kifizették a jegyet és eltűntek, miközben a gép nyomtatta a jegyet. A gyerekeknek nem kellett fizetni, így végülis ingyen jutottunk be a képtárba. A kevésbé szerencsés többségnek 500 rubeljébe került a belépő.

A képtár látogatás után belefért még egy gyors ebéd, visszamentünk a csomagokért, majd 2 metróval és egy buszjárattal eljutottunk a Vnukovo reptérre.

Hamar eltelt a felszállás előtti két óra. 6-kor elhagytuk Oroszországot, fél7-kor pedig Debrecenben landoltunk. Balázsnak nagyon tetszett az időutazás, miszerint fél óra alatt átrepültünk Magyarországra. 🙂 Oroszországban nincs téli időszámítás, ezért a korábbi egy órás időeltolódásból lett kettő.

Nagyon jól esett a moszkvai hideg idő után az itthoni 9-10 fok 🙂 Gyorsan átértünk az útlevél ellenőrzésen és a csomagok is már a szalagon vártak. Meglepő módon ezen a járaton az utasok nagy része nem magyar volt, hanem külföldi. Még mongolok is utaztak.

Igaz, hogy még várt ránk 2 órányi autózás hazáig, de jó érzés volt megérkezni. Azért kell elutazni, hogy ezt az érzést átélhessük 🙂

Összességében jól éreztük magunkat Moszkvában, örülök, hogy összejött ez az út. Érdekes volt látni a szocializmusból megmaradt jelképek, elnevezések, intézményi örökség és a kapitalizmus jegyeinek találkozását.