Kezdőlap » Élménybeszámoló » 7. nap Repülési Múzeum, metró állomások 3.

7. nap Repülési Múzeum, metró állomások 3.

Tegnap nem volt nyitva a VDNHk-ban lévő Űr- és Repülési Múzeum és Kiállítási Központ, ezért ma visszamentünk. Találtunk egy buszt, ami a park másik oldalán áll meg, ezért nem kellett végig sétálni a kb. 2 km hosszú parkon a múzeumhoz. A múzeumot tavaly nyitották meg a felújított 34-es pavilonban.

Meglepő módon nem kellett belépő díjat fizetni, de ez valamilyen kivételes alkalom lehetett, mert egyébként van belépődíj.

Nem esik bele az érdeklődési körömbe az űrhajózás, de számomra is érdekes volt (egy darabig…. 🙂 ). Az űrhajózás történetét mutatja be az ötvenes évektől a mai napig. Szovjet űrhajók és más eszközök valós méretű modelljei tekinthetők meg, az asztronauták ruházata, számos interaktív eszköz teszi érdekesebbé a kiállítást pl. vezérlő központból indíthatsz rakéta kilövést, összeállíthatod az asztronauták menüjét. Nagyon színvonalas múzeum, több órát el lehet itt tölteni.

A napot a tegnap megszakított metró túrával folytattuk. Érdemes volt, mert az állomások krémje maradt hátra: Majakovszkaja, Komszomolszkaja és Beloruszkaja.

Az utazás előtt több fórumon olvastuk, hogy van 7 napos bérlet. Nem tudom mások hol vették, mert mi csak 3 naposat tudtunk venni, ami nem baj, csak holnap lejár a második hármas is és még szükség lesz egy egynaposra. Az automatából csak egyesével tudtuk megvenni eddig a bérleteket, ezért most inkább beálltunk a pénztárhoz, hogy ne tartson annyi ideig a vásárlás, de tévedtünk, a pénztáros hölgy is egyesével húzta le a kártyát….. Örültek mögöttünk 🙂

Gyerekek kezdenek felbátorodni, tegnap a Márkó már egyedül kért magának ebédet a gyors étteremben, ma reggel pedig leküldtük őket a közelben lévő élelmiszer boltba pékáruért. Ha még egy hetet itt lennénk, velük intéztetnék mindent 🙂

Nekem is egyre több szó jön vissza. Valahol megláttam a napok rövidítéseit és abból beugrott az összes napnak a neve, vagy csak úgy a semmiből az alma szó. Pár hónapot szívesen eltöltenék itt nyelvtanulás céljából.

Ahogy telik az idő, egyre lazábbak a napjaink, mert már lejártuk a lábunkat. Remélem, hogy a következő úticélunk valami kis ország lesz vagy egy kis sziget. 🙂