Hazaút

Reggel fél4-kor kint voltunk a reptéren és nagy meglepetésünkre az autóbérlő cég telepe zárva volt. Kicsit megijedtünk, hogy most hogy fogjuk leadni a kocsit, de szerencsére negyed óra múlva nyitott egy hölgy, nem kellett sokat várni. Mindent rendben talált, a gumijavítást nem vette észre 🙂

A biztonsági ellenőrzésen nem volt semmi gond, de Nesty nagyon gyanús lehet, mindig kiszúrják a hátizsákját további ellenőrzés céljából.

Időben felszálltunk. Az ablaknál kaptam helyet, és mivel csak helyenként terült el alattunk felhőpárna, jó időtöltést jelentett a bámészkodás: óriási sziklák, köztük elterülő sivatag, melyet autópálya szel keresztül, a mértani alakot öltő megművelt földek, kanyargós folyó és kanyonok, aprócska pontnak tűnő házak és a miniatűr hangyáknak látszó cikázó járművek. Mintha csak egy terepasztal fölött állnék.

Az idő haladtával eltűntek a hegyek, a föld felszÍne kapcsolótáblához hasonlÍtott. Egyenes vékony vonalak futottak bele négyzetekbe. GyanÍtom, hogy ezek telkek lehettek, az ország közepe sokkal ritkábban lakott, mint a partszakasz. Hatalmas szabályos négyzetek következtek, különböző mintával és színekben. A tájat időnként szabálytalan alakú tavak törték meg. Tetszett a rengeteg szélerőmű, mely karácsonyfa égősorra emlékeztetett, ahogy több sorban álltak az út mentén. Mintha fel lettek volna fűzve egy zsinórra. Úgy látszik, kezdek karácsonyi hangulatba kerülni 🙂 Kicsit később a barna szín mindenféle árnyalata tűnt fel a domborzati térképen.

Felfoghatatlan ennek az országnak a mérete. 3 órát repülünk csak az ország közepéig, 2 órát ugrik az időzóna és milyen változatos a táj!

Megérkeztünk a Dallasi repülőtérre. Ez is egy hatalmas reptér, mert nem csak nemzetközi forgalmat bonyolít, hanem belföldit is. Sőt, a belföldi terminálon, ahová érkeztünk az American Airlines-sal, sokkal több utas volt, mint a nemzetközin. Londonban, San Franciscoban és itt is HÉV-szerű járművek közlekednek a terminálok között. Tök jó, láttunk több utast is cowboy kalapban 🙂

Kicsit morogtam, mert a reggeli járaton csak kávét kaptunk. Rögtön ebéddel kezdtük a napot, mert az út hossza 3 óra volt, de itt két órával több van, tehát 11 órakor szálltunk le.

……

Valahogy kibírtuk az 5 óra várakozást és az utána következő közel 9 órát és most a londoni Heathrow-n várakozunk. Sajnos kicsit régebbi géppel jöttünk, mint odafelé, másfajta video rendszer működött. 2o csatornán különböző filmek mentek végtelenítve, ezekbe lehetett bekapcsolódni. Kár, pedig a múltkor kinéztem, hogy milyen filmeket szeretnék megnézni visszafelé. A térkép sem működött, néha jó lett volna ránézni hol tartunk.

Most már igazán fáradtak vagyunk, 1 napja indultunk el. Nem is lenne baj, ha nem kellene Koppenhága felé kitérőt tenni és 8 órát várni. Jelen esetben ez az ára a jó árú repülőjegynek. Gondoltam rá, hogy eltérítjük Budapest felé vagy felszállunk egy közvetlen budapesti járatra 🙂

………

Maradtunk Koppenhágánál….itt vagyunk. Nem tartott sokáig, 1ooo km légvonalban, másfél óra. Innentől kezdődik a szenvedés 🙂 Már csak 5,5 óra a járat indulásáig.

……..

Kicsit késve ugyan, de megérkezett a repülő Budapestre és éjjel 1-kor ágyba kerültünk, utána két napig kómásak voltunk, mert nem tudtuk kialudni magunkat.