Benidorm

Ma utazunk haza Budapestre, viszont csak este 7-kor száll fel a gép, ezért úgy döntöttünk, hogy megnézzük Benidormot, Alicante-től északi irányban 45 km-re elhelyezkedő települést. Hallottuk róla, hogy szép és a neve alapján egy kis aranyos településre gondoltam, amiről kiderült, hogy egyáltalán nem kicsi és nem az aranyos szó illik rá a legjobban.

Fekvése jobban tetszik, mint Torreviejának, mert nem sík területen található, hanem dimbes-dombos és egy öbölben fekszik. „Különlegessége”, hogy számos magas épület és felhőkarcoló magasodik a városban. Nem emiatt, de egyébként tényleg hangulatos város és meglepően nagy.

Hihetetlen, hogy mennyi turista élvezi a jó időt, s mindezt márciusban! Nem tudom – és nem is akarom tudni -, hogy mi lehet itt nyáron, ha most ilyen nagy a tömeg. A látogatók nagy részét itt is az idősebb korosztály, a nyugdíjasok teszik ki, mint Torreviejában. Jópofa a bérelhető egy- vagy kétszemélyes jármű, melyet kimondottan ennek a korosztálynak szántak. Itt az egyik kölcsönző oldala: https://easyhire.info/

A belvárosban az utcán lehetetlen volt leparkolni, viszont parkolóházban találtunk helyet. Egy kis séta és sütkérezés után elautóztunk a város északi részében található kilátóhelyhez, ahonnan fenséges panoráma nyílik a városra. A sok egyirányú és kacskaringós utca miatt nem volt egyértelmű az útvonal, de megoldottuk. Előfordulnak meredek utcák, de itt nem kell aggódni a lefagyás miatt. A legurulás viszont valós veszély, a város déli pontján is megálltunk egy kilátónál, ahol az egyik turista nem húzta be rendesen a kéziféket és elkezdett lefelé gurulni az autó! Mi éppen indulni akartunk, amikor észrevettük, hogy mozog a mellettünk álló kocsi. Szóltunk a tulajnak, aki még időben beugrott és átvette az irányítást az autó felett.

Nehezen szakadtunk el a gyönyörű kilátástól és a káprázatos időtől, de kénytelenek voltunk beülni az autóba és a repülőtér felé venni az irányt. Szerencsére odafelé és hazafelé sem szólt közbe semmilyen sztrájk. Mindkét irányban zökkenőmentesen zajlott a repülőút.