Kezdőlap » Élménybeszámoló » Iseo tó (Lago Iseo) és Monte Isola

Iseo tó (Lago Iseo) és Monte Isola

Szombaton Márti javaslatára az Iseo tóhoz látogattunk el, de még előtte elgurultunk a házhoz közeli tóhoz, ugyanis Monasterolonak is van egy kis tava.

Monasterolo del Castello

Az Iseo tavat – vagyis Sale Marasino-t – Lovere útbaejtésével kb. 1 óra alatt értük el. Csodálatos napsütéses időre ébredtünk, élvezet autózni és nézelődni a tóparton.

Úti célunk azért Sale Marasino, mert az északi oldalon innen indulnak kishajók a szemközti Mont’isola szigetére. A sziget összesen 12 négyzetkilométer és 11 település található rajta. Ezek mind kis települések, összesen 1700 fő a lakosok száma.

Sale Marasinoval szemben lévő Carzano településen kötöttünk ki és jobbra indultunk a szigeten. Autós forgalomtól nem kell tartani, mert nincs. Robogók haladnak csak el időnként mellettünk. Gyönyörű hegyek veszik körbe az Iseo tavat és festői látványt nyújt a szigettől északra található magántulajdonban lévő Loreto szigete. A sziget gyakorlatilag egy épületből – eredetileg kolostornak épült a 15. században – és a körülötte lévő parkból áll. 1910-ben nyerte el jelenlegi formáját. Sir Vincenzo Richieri neogótikus stílusban építette meg a kastélyt, hozzáépítve két tornyot és egy kis kikötőt. Azóta számos tulajdonos dicsekedhetett a nem mindennapi ingatlannal.

A Monte Isola szigetet körbe lehet sétálni, kb. 9 km a teljes táv. Habár gyönyörű idő volt a sétához, nem akartuk az egész napot a szigeten tölteni, visszafordultunk egy idő után. Felmerült a robogó bérlés lehetősége, hogy mégis körbejárjuk a szigetet, de nem találtunk erre lehetőséget.

Sale Marasino-ba való visszaérkezés után vendéglátónk javaslatára meglátogattuk a Piramidi di Zone nevű természeti képződményt. Azért is örülök, hogy magánszálláson szálltunk meg, mert az itt élők olyan helyeket tudnak javasolni, amelyekre magunktól valószínűleg nem találtunk volna rá.

Ráadásul a Piramidi di Zone mintegy 15 percen belül elérhető Sale Marasino-tól. Utunk Marone településen keresztül vitt fel a hegyre, ahonnan újfent megcsodálhattuk a szigetet és a tavat, az őt körülölelő hegyekkel.

A természetvédelmi területen fekvő földpiramisok Cislano település alatt helyezkednek el. Mi innen fentről közelítettük meg, mert ide vitt a GPS, de lentről is megközelíthető. Sőt, igazából az lenne a hivatalos útvonal, mert az ösvény mentén magyarázó táblák kerültek elhelyezésre. A látogatás ingyenes, csak az időjárás szab határt a látogathatóságnak.

A vékony piramis alakú sziklákon „sapka” található egy másik kör alakú szikla formájában. Az erózió folyamatos és néhány évtizeden belül látható a hatása, ennek a folyamatnak köszönhetők ezek a geológiai csodák.

Piramidi di Zone – háttérben Monte Isola és Isola di Loreto

Igaz, Monte Isola szigetet nem jártuk körbe, de a tavat körbe autóztuk, minden oldaláról láthattuk a szigetet. Megálltunk fagyizni Sulzano-nál, ahonnan kilátás nyílik Pesciera-ra, a sziget déli oldalán található településre. Nem vagyok egy nagy fagyis, de Olaszországban kötelező enni. 1,5-2 euro egy gombóc, viszont isteniek!

A nyugati part haladósabb, kevesebb településsel. Hazafelé Zorzino-nál nyugat felé vitt az utunk fel a hegyre, ami egyben jó lehetőséget nyújtott a tavat mindkét irányból megcsodálni.