Kezdőlap » Élménybeszámoló » Mtskheta, Gori

Mtskheta, Gori

Ismét szép reggelre ébredtünk, a változatosság kedvéért ma is esett az idő. Ennek ellenére elindultunk Tbilisziben várost nézni, de hamar rájöttünk, hogy ezt ilyen formában nem élvezzük. Egy kávé mellett megtanakodtuk a B tervet: Mtskheta kolostor nézés illetve ha belefér Gori. Mtskheta szép kis hely, a kolostor környéke különösen. Itt először fizettünk a parkolásért 2 larit és a mosdóhasználatért, ami ráadásul pottyantós volt. A kolostor hasonló stílusú, mint a többi, amit láttunk, csak még nagyobb és ez nem egy domb tetejére épült. Kora kicsit fiatalabb a Bagrati és Montsametainál, 1100-ban épült, de így sem mondható újnak.

Svetitskhoveli templom

A bazársoron visszafelé a parkolóhoz megkóstoltunk egy eredeti készítésű kávét, ami a következőképpen készült: egy hosszú nyelű kávékiöntőbe beletette a fickó a kávét, cukrot, vizet öntött rá és forró kvarc homokba tette, időnként megmozgatta, amíg fel nem forrt a víz. Nekem nagyon erős volt és a zaccot is lehetett rajta érezni, de Nesty a nagy részét elkortyolgatta.

Következő úticélnak Gorit tűztük ki, azon belül is a Sztálin múzeumot. A Tripadvisor oldalán jó értékeléseket olvastunk róla, de ettől függetlenül egy porcikám sem kívánta, viszont jobb program híján az eső miatt belementem.

Goriba érkezve hamar megtaláltuk a múzeumot. Rajtunk kívül még lézengtek néhányan a múzeumban.
Sztálin múzeum, Gori

Sajnos csak a kép feliratok voltak angolul írva, minden egyéb oroszul és a grúzul. Nem sírtam volna, ha ez a program kimarad az életemből, de legalább megtudtam, hogy Sztálin Goriban született és a szülőházát is meg lehetett tekinteni a múzeum kertjében. A legvicesebb a sarló és kalapács formájú asztali lámpa volt. 🙂

Sztálin múzeum, asztali lámpa

A múzeum látogatás után a városban kerestünk egy helyet, ahol vacsorázhatunk. Be is ültünk egy kocsmának is beillő helyre, de a lényeg, hogy kaptunk vacsorát és finom volt, jól is laktunk.

Este mire Tbiliszibe értünk már nem esett, ezért elmentünk még pár dolgot megnézni a városban,  immár másodszor sötétben. Felsétáltunk az erődhöz, ahonnan gyönyörű a kilátás a fényben úszó városra. A Trinity katedrális messze kimagaslik hatalmas méreteivel, kihagyhatatlan látnivaló. Átrobogtunk a katedrálishoz, abban reménykedve, hogy nem csak kívülről tudjuk megnézni, hanem ha szerencsénk van, be is tudunk menni. Szerencsénk volt. Belülről is hatalmas a templom, de kívülről lenyügöző, nem csak a méretei miatt, hanem maga az épület is nagyon szép.