Qerret

Decemberben jártunk először Albániában, azóta már néhányszor, de igazából most lesz időnk kirándulni, mert a többi alkalommal apartman vásárlást bonyolítottunk és az azzal kapcsolatos teendőket. Két apartmant vettünk a tengerparthoz nagyon közel, a nagyobbikban most fogunk megszállni másodszor, a kisebbik még építés alatt, várhatóan ősszel lesz kész.

Qerret (‘tyeret’-nek kell ejteni)egy kis halászfalu Durrestől délre kb. 20 percre, Tiranától 45 percre. Homokos, lassan mélyülő tengerpartja tökéletes családoknak és az olyanoknak, mint pl. én, aki nem szereti a kavicsos, sziklás partokat, amennyiben fürdésről beszélünk.

A falu üdülőövezeti része rohamtempóban fejlődik. Minden alkalommal történt változás, ahányszor itt jártunk. A part mentén jelenleg 3 darab 5 csillagos szálloda található, de már épül a következő és a jelenlegi szálloda tulajdonosai is terveznek még építeni. Információnk szerint a közelben lévő folyócska és tenger találkozásánál jelenleg halászok által használt torkolat yacht kikötővé alakítását szeptemberben kezdik.

3 élelmiszer üzlet, gyógyszertár és számos étterem található a közelben. A szállodák éttermeit is igénybe lehet venni, mert egyáltalán nem drágábbak, mint a többi étterem, ugyanakkor pazar környezetben fogyaszthatjuk el a reggelit vagy a vacsorát. Eddig mindig finomakat ettünk.

Apartmanunk a harmadik sorban, a parttól 1-2 percre, kb. 120 méterre található egy zárt területen, ahol több apartmanházban főleg magyar tulajdonosok vásárolnak lakást. Nagy előnye, hogy a fejlesztő, üzemeltető magyar vállalkozó, nem okoz gondot a vásárlással kapcsolatos intéznivaló, valamint az apartmanok kiadása, mert ők végzik az üzemeltetést is. Mondhatni teljeskörű szolgáltatást nyújtanak, a bútorozásban is nagy segítséget nyújtottak, nekünk csak a lámpákat, konyhafelszerelést, függönyt, dekorációt stb. kellett beszerezni. Rövid idő alatt ez is kihívás volt és nem kevesbbé fárasztó. Van annak bája, amikor függönysínhez csúszkát próbálsz venni és az eladó nem beszél angolul. Hála a google fordítónak sikerült dűlőre jutni.

Egyébként sok helyen a fiatok beszélnek angolul, legalábbis amennyit feltétlenül szükséges, ahol nem pl. zöldséges, bútorbolt stb. kreatívan meg tudtunk eddig mindent oldani.

A lényeg a lényeg, hogy 99%-ban elkészült az apartmanunk és élvezhettük a kényelmét. Elsőként anyuékkal ismertettük meg Albániát és Qerretet. Az apartmanunk szolgált bázisként, innen terveztük a csillagtúrákat. Augusztusban a gyerekekkel a köpésnyire lévő homokos tengerpart előnyeit is élvezni fogjuk.

Több képért az apartmanról és a környékről kattints ide