Kezdőlap » Élménybeszámoló » Tirana, Qerret

Tirana, Qerret

Mai reggel is szépen indult, napsütéssel, de sajnos nem tartott ki egész nap. Nem akartunk messzire menni, mert volt egy találkozónk egy magyar ismerőssel, ezért Tiránát választottuk úticélul, ami kb. 40 perc menetidőt jelentett.

Tirana mögött, az ország keleti részén hatalmas hegyek állnak (legmagasabb 2700 méter) , idefelé a repülőről is nagyon jól látszódott, hogy az egyik oldalról a tenger, a másikról hegyek határolják az országot. Ha majd hosszabb időre és kellemesebb időjárási körülmények között jövünk, mindenképpen szeretnék ellátogatni a hegyvidékre.

Tiranában nincs sok látnivaló és hol szemerkélt az eső, hol elállt, ezért főleg autós városnézést tartottunk. A belvárosban sok új építkezést látni, fejlődésnek indult a város. Világváros azért egy darabig nem lesz belőle, van mit behozni a lemaradásból.

Jópofa a teljes egészében világító közlekedési lámpa. Nehéz kimagyarázni a rendőrnél, hogy nem vettem észre a pirosat 🙂

Tiranából Kavajeba indultunk, mert a közelben volt a találkozó. Egész hangulatos a pálmafa soros belváros.

Innen a tengerparti Qerretbe mentünk. Dinamikusan fejlődő terület, szállodákkal, apartmanházakkal. Az SH4 gyorsforgalmi úttól a tengerig 3 km-en futó csatornát, melyet jelenleg horgászok használnak, állítólag kikötővé alakítják és 3-4 ötcsillagos szálloda is fog épülni a közeljövőben a parton. Komoly tőkével és befolyással rendelkező vállalkozó birtokában van a terület nagy része. Jelenleg ilyen, ehhez hasonló szintű fejlesztések várhatók.

Ami érdekes, hogy az albánok nem az utca nevek alapján tájékozódnak, hanem a főbb épületek meghatározásával pl. a Gloria Hotel, Troy étterem, Big Market stb. mellett lévő apartmanház. Állítólag a taxisok sem ismerik az utca neveket, ők is ez alapján találják meg a címet.

Ma „rendes” ebédet ettünk. Szerencsére időben kiderült, hogy az étlapon szereplő adagok két főre szólnak, így nem rendeltünk duplán. Csirkehús mellé tradícionális köretet választottunk, ami hagymás metéltet jelentett (mint utólag kiderült), valamint nagy adag friss salátát rendeltünk. Rendszerint vizet fogyasztunk, most is így jártuk el. A felsoroltakért összesen 2100 Lek-et, azaz 6300 Ft-ot fizettünk.

Tegnap is és ma is viszonylag későn ebédeltünk, mire befejeztük az étkezést már kezdett sötétedni, ezért hazafelé vettük az irányt.