Kezdőlap » Élménybeszámoló » Kruja, hazautazás

Kruja, hazautazás

Zivatarra ébredtünk, szakadt az eső folyamatosan. Erre aztán tényleg illett a „pocsék idő” leírás. Kruja volt betervezve délelőttre, tanakodtunk, hogy mitévők legyünk és végül arra jutottunk, hogy inkább elindulunk, hátha közben eláll az eső, mindenesetre nem fogunk a rossz idő miatt a szálláson ücsörögni.

Az időjárás nem igazán változott, de megérte elmennünk Krujába, mert a hegyek között fekszik a város és mi imádjuk az erdős, sziklás tájat, kanyargós utakat. Kruja pont ilyen helyen található, éppen ezért népszerű turista célpont. Látnivalói közé tartozik Szkander bég – albán nemzeti hős – vára. Mi is felmentünk a várhoz és az eső ellenére tettünk egy kis sétát. Kezdetben felhő takarta a kilátást a völgybe, mire azonban megittuk a capuccinonkat megittuk, kitisztult az égbolt, sikerült fényképeket készíteni. (Bárhol ittunk cappucinot, mindenhol finomat kaptunk.)

Figyeltük a látnivalókat jelző táblákat és a „hegyi út” feliratút kezdtük követni. Jó választás volt, izgalmas szerpentinen tartottunk felfelé a hegy tetejére. A hőmérő 4 fokot mutatott a csúcson és 1100 méter magasságot mértünk. Habár nem volt teljesen tiszta a kilátás, egész messzire el lehetett látni, még a tenger is látható volt a távolban. Teljesen jó minőségű útburkolat vezet a hegy tetejére és amiért szeretünk szezonon kívül utazni – nem találkoztunk másik autóval felfelé és visszafelé sem.

Többre sajnos nem jutott időnk, indulni kellett a reptérre. Közel volt a reptér, és mivel kicsi, nem izgultunk azon, hogy mi van, ha nem érünk oda két órával korábban. Az autóbérlő cég is a reptéren található, gyorsan leadtuk a kocsit.

Grúzia fejlettségű országra számítottam, amikor ide jöttünk és kb. hasonló, talán Albánia egy kicsit fejlettebb. Nem mondom, hogy első osztályúak az utak, de amerre mi jártunk, teljesen járhatóak voltak, Grúziában kellett a terepjáró. A közlekedési szabályokat hasonlóan szabadon értelmezik, bárhol megállnak a főúton, ha dolguk akad. A mögötte lévő autó nyugodtan tudomásul veszi és kikerüli. Nyilván azért a tolerancia, mert legközelebb ő ugyanúgy meg fog állni. Az itteni vezetési stílusnak is van előnye, kénytelen figyelni a sofőr, szerintem csomó kényelmi funkció – pl. sávelhagyás jelző – ellustítja a vezetőt.

Még sok felfedeznivaló sorakozik a listámon, amiket egy hosszabb út alkalmával és szebb időjárási körülmények között biztosan meg fogunk nézni és természetesen fürdünk majd a tengerben is!