Kezdőlap » Élménybeszámoló » Vertova völgy (Val Vertova), Bergamo

Vertova völgy (Val Vertova), Bergamo

Kicsit izgultam, hogy a mai napot elmossa az eső, mert az előrejelzés szerint nagy a valószínűsége és a kirándulások legnagyobb ellensége az eső. Egyelőre nincs miért izgulni, derűs a nap. Mai első program a Vertova völgybe való kirándulás, melyet szintén vendéglátónk ajánlott és milyen jól tettük, hogy hallgattunk rá!

Az út ideiglenes otthonunkkal szemben lévő hegyen vezetett, amelyet a reggeli napsugarak hívogatóan sütöttek.

Kilátás az erkélyről
Kilátás a völgyre Monasteroloval

Mindössze fél órányi vezetésre volt szükség, hogy eljussunk Vertovába. A falu szélén az úton, amely a völgybe vitt, „autós forgalom elől zárva” tábla fogadott minket, így kénytelenek voltunk ott leparkolni. Mivel szezonon kívül vagyunk, kevés turista választotta ugyanezt a programot, ezért és a kisméretű autónak köszönhetően találtunk egy talpalatnyi helyet. Nem tudom, hogy a szezonban ezt hogy fogják megoldani, mert nem nagyon volt lehetőség megállni és a parkolásra kijelölt hely – ahová nem lehetett behajtani – kb. 2 km távolságra van. Kb. 20 perc gyaloglás után eljutottunk a völgy bejáratáig és még további 1,5 km-t sétáltunk. Valóban innen kezdődött a látványos rész.

A természet még nem mindenhol tért magához, de a tavasz hírnökei, a primula és a tavaszi békaszem már virágoznak!

Jópofa, hogy az átfolyásos részeken kisebb cölöpökön lehet átjutni.

Amikor visszafelé tartottunk már beborult az ég, de még nem esett az eső. Lehetett volna még tovább sétálni 600 métert, ha még egyszer erre járunk, meg is tesszük, mert további vízesések várnak.

Jól esett a túra után beülni az autóba, de nem sokáig élvezhettük a pihenést, mert Bergamo csak 20 km-re fekszik Vertova-tól, hamar megérkeztünk. Rögtön a Felsővároshoz hajtottunk, azaz az Citta Alta-hoz, ami az Óváros. Sokan fogaskerekűvel közelítik meg ezt a városrészt, de mivel mi autóval voltunk, kézenfekvő volt, hogy felvezessünk. A parkolás itt sem könnyű, de a kisautónak hála, több lehetőség nyílik alkalmas helyet találni.

Egy kis séta után megkerestük a teret, ahol a Bolond Karnevál került megrendezésre. Erről a programról sem tudtunk volna, ha Márti nem ajánlja figyelmünkbe.

Sikerült a térhez közel egy parkolóházban helyet találnunk – az utcán lehetetlen küldetés lett volna. Időben érkeztünk, nem kellett sokat várni és elkezdődött a színes felvonulás. Legalább 30 csoport vonult végig a központ utcáin látványos tematikus kocsikkal, tánccsoporttal, dobossal és zenével. Volt itt minden: pápától, táncoló apácáktól vadnyugatig, kalózokig minden. Természetesen a majorettek sem hiányoztak. A csoportok tagjai nem profik voltak, hanem teljesen átlagos emberek, idősek, fiatalok, gyerekek egyaránt részt vettek az eseményen.

A rendezvény elején felvonulóknak még szerencséjük volt, mert ekkor még éppen hogy csak szemerkélt az eső, viszont idővel egyre jobban esett. Elég sokáig kitartott a tömeg – mi is -, de úgy közel másfél óra után meglehetősen átáztunk és fáztunk, így a távozás mellett döntöttünk. Azért így is élveztük és örültünk, hogy részesei lehettünk egy olasz karneválnak.