Kezdőlap » Élménybeszámoló » 2. nap Vörös tér

2. nap Vörös tér

Nem keltünk korán, mert mindenki fáradtan feküdt le előző este, de így is sikerült 1o órakor elindulni a szállásról. Vörös tér volt az elősdleges úticél és most nem metróval, hanem busszal mentünk a térre. Elég lassan haladtunk a dugó miatt és a piros lámpák is hosszúak, viszont annyi előnye volt a felszíni közlekedésnek, hogy láttunk is valamit a városból. Manege téren szálltunk le, az Alekszandrovszkij kertnél, mely a Kreml nyugati oldalán található. Az Ismeretlen katona sírjánál éppen őrség váltás volt.

Ezt megvártuk, majd az Állami Történeti Múzeum felől közelítettük meg a Vörös teret. Lenyűgöző a teljesen vörös színben pompázó Történeti Múzeum épülete.

Az Iverskaya Chasovnya ortodox kápolna előtt van a nulla kilométer kő. Mellette a boltíves átjárón bepillantva felbukkannak a St. Vazul székesegyház mesebeli kupolái, tornyai. A tér baloldalán a Kazán Katedrális színes épülete látható. Katedrális az elnevezése, de a mérete nem ezt sugallja, a történeti múzeumhoz képest is jóval alacsonyabb, de az élénk piros, fehér és zöld színeinek köszönhetően magára vonja a figyelmet.

Kazan Katedrális
Lenin mauzóleum

Tovább sétáltunk a Vaszilij Blazsennij vagy más néven Szt. Vazul székesegyház felé, a jobbra lévő Kreml-be holnap megyünk, online már megvettük a jegyeket. A székesegyházba 700 rubel/fő a belépő és ahogy a Kremlbe sem, a gyerekeknek ide sem kellett jegyet venni 16 éves kor alatt. Nem győztem betelni a színes, különböző magasságú és mintájú kupolákkal. Bámulatos építészeti remekmű. Meglepő módon nem egy nagy helységből áll az épület, hanem több kis templomból, amelyeket a csaták napjának védőszentjeiről neveztek el. A központi elem egy 57 méter magas, kicsi, arany hagymakupolában végződő torony, ezt veszi körül a színpompás kupolájú többi kis templom. Eszembe jutott a másik mesebeli kastély, a német Neuschwanstein-i kastély, amit 2012-ben látogattunk meg. Az is nagyon szép, de ha választani kellene, akkor egyértelműen a moszkvai székesegyház nyerné meg nálam a szépségversenyt.

Szent Vazul székesegyház (Vaszilij Blazsennij)

A székesegyház után átsétáltunk a Vörös téren lévő, Kreml-lel szemben található GUM áruházba. Kívülről is szép az épület, de belül kimondottan ízléses, elegáns. Különösen az tetszik, hogy nem a mai modern bevásárlóközpontokhoz hasonlít, ami mind egy kaptafa, hanem van stílusa. Az üzletekben alig volt vásárló, szerintem a látogatók nagy része turista. Egy üzlet kirakatában sem voltak kiírva az árak. Jól ki is toltunk velük, nem vettünk semmit.

GUM áruház
…belülről

Ebédelni viszont leültünk egy önkiszolgáló étterembe, Sztolovaja No. 57-be. Nem volt rossz a kaja, de nem is emlékezetes, mindenesetre megfizethető, 15oo rubel körül fizettünk ötünknek.

Ilyen szép evőeszközöket kaptunk az ebédhez

Amikor kijöttünk az áruházból, láttuk, hogy a Vörös teret lezárták, mert valami katonai felvonulás készülődött. Rengeteg busszal érkeztek a katonák. Mondhatnám, hogy annyian voltak, mint az oroszok 🙂

Átsétáltunk a közelben lévő, Moszkva folyó partján létrehozott modern Zarjagye Parkba. A park végében van egy nyitott, félig fedett koncert terem, ahol pihenés közben élvezhetjük a hangszórókból felcsendülő kellemes zenét. A leglátványosabb része a parknak a folyó fölé V alakban benyúló üvegkorláttal ellátott kilátó.

Busszal szerettünk volna tovább menni a Megváltó Krisztus Székesegyházba, de mivel olyan dugó volt, hogy hiába vártuk a buszt, inkább elsétáltunk a templomig. A hatalmas ortodox templomot 199o-ben kezdték el ujjáépíteni, ugyanis az eredeti épületet 1931-ben megsemmisítették. Először azt hittük, hogy nem tudunk bemenni, mert munkálatok folynak a székesegyház körül, de nyitva volt a templom. Körbejárni sem volt kevés, mire megtaláltuk a bejáratot, de belülről még hatalmasabbnak tűnik a gazdagon díszített épület.

Bár még nem volt késő, a borús idő megtréfálta az időérzékünket és mivel eléggé elfáradtunk a sok sétában, nem terveztünk több látnivalót a mai napra. Egy orosz gyorsétterem láncot szerettünk volna kipróbálni, amit többen ajánlottak, de nem azt találtuk meg. Majd holnap újra megpróbálkozunk.

A holnapot főleg a Kreml falain belül fogjuk tölteni.