Kezdőlap » Élménybeszámoló » Death Valley, Las Vegas

Death Valley, Las Vegas

Az éjszakát egy Ridgecrest nevű városban töltöttük. Az este látszott, hogy ez egy sík terület, de igazán ma reggel szembesültünk azzal, hogy itt már sivatagos a táj. Visszaköszöntek a filmekből a hosszú, kietlen tájon vezető nyílegyenes utak. Utazás előtt pont egy ilyen képet láttam magam előtt, ahogy rójuk az utakat. Nem bonyolult művelet vezetni, tempomat benyomva, csak a kormányt kell fogni, ritkán mozdítani rajta egy kicsit 🙂 Megmértük az egyik egyenes szakaszt, 13 km-ig belátható volt.Több helyen is  hullámosan vezetett az út le és föl, élveztük a hullámvasútozást.

Szerencsére hamarosan kanyargós út következett hatalmas sziklákkal szegélyezve. A kopár sziklák és gyér növényzet ellenére tetszett  a táj, igazán amerikai feelingje volt 🙂 Észrevétlenül értünk a Death Valley Nemzeti Parkhoz, egy nagy tábla jelezte a határvonalat. Már meg sem lepődtünk, hogy itt is több 1o km-eket kellett autózni a látványosságokhoz. A Death Valley nem egyszerűen egy sivatag, több annál: a völgyben egy sivatag terül el, melyet változatos formájú és színű hegyek vesznek körbe. Először a Badwater-hez, a legnagyobb látványossághoz mentünk. Ahogy közeledtünk felé, egy óriási befagyott tónak nézett ki egy hatalmas völgyben, valójában pedig sós terület. Gyönyörűen sütött a nap, az ablakon keresztül túlságosan is, kint 17 fok volt a hőmérséklet. De jó, hogy nem nyáron vagyunk itt, amikor 4o-5o fok is szokott lenni! Érdekes, hogy tegnap 18oo méter magasan voltunk, ma pedig a tengerszint alatt 86 méterre, ahol a Badwater található.

Badwater

Izgalmas út vezetett a sziklák között az Artist’s drive, valamint a gyalogösvény Golden Canyon. A napot a Dantes view koronázta meg: az egyik hegy tetejéről teljesen belátható az óriási völgy, tényleg lélegzetelállító a látvány! Nem gondoltam volna, hogy a sivatag a kopár szikláival így bejön, mindketten imádtuk a Death Valley-t! Szavakkal nem tudom visszaadni, amit ma láttunk, beszéljenek helyettem a képek.

Naplemente után indultunk Las Vegasba (ez már Nevada), két óra autózás után meg is érkeztünk. Messziről látni lehetett az elképesztő mennyiségű kivilágítást. A belvárosban nagy forgalom volt. Hihetetlen, de a város szívében pár dollárral többért, mint amennyiért Kaliforniában a motelekben megszálltunk, egy lakosztályt kaptunk. Kár, hogy csak egy éjszakát maradunk és nem tudjuk tovább élvezni 🙂

A város…. elképesztő. Úgy tudnám jellemezni, hogy vidámpark felnőtteknek. Gigantikus méretú szállodák, éttermek, plázák egymás hegyén-hátán. Sok szálloda egy témára épül pl. Párizs, Luxor és ilyen stílusban van kialakítva az épület. Némelyik úgy néz ki, mintha díszlet lenne. Minden ki van világítva, fényreklámok cikáznak, szól a zene. Ilyen nyüzsit még nem láttam soha. És itt ez van a hét minden napján. Az utcákon tömeg, kicsípve mennek az emberek szórakozni, de sok a turista is. A járdákon utcazenészek, „művészek” szórakoztatják a turistákat (és keresik a pénzt).

A Bellagio szálloda előtt egy gyönyörű szökőkút vízsugarai zenére táncolnak minden negyedórában. Mondanom sem kell,hogy a szökőkút mérete is a szállodákhoz igazodik, van vagy ötven méter hosszú és a vízet is borzasztó magasra löveli ki. Amerikában tényleg nem ismerik a „kis” szót.

Bellagio Hotel a zenélő szökőkúttal

Szinte minden szálloda alja tele van kaszinóval, nightclubbal, sportfogadó teremmel, ahol óriás kivetítőkön lehet nézni az eseményeket. A kaszinókban játékgépek százai sorakoznak, és a szintén számtalan mennyiségű póker- és rulett asztaloknál is telt ház van. Alig látni olyan embert, akinek a kezében vagy a játékasztalon ne lenne ital. Elképzelhetetlen, hogy milyen összegű pénzforgalom lehet egy éjszaka alatt.

Döbbenet a város, de irtó jó a hangulat. Valószínűleg reggelig megy a mulatozás, mi egy órakor úgy döntöttünk, hogy ideje nyugovóra térni, mert holnap odébb állunk. Azért azt sem mulasztjuk el, hogy nappal is végig menjünk a Strip-en (ez a főutca a szállodasorral), de éjszaka kötelező megnézni a várost.