Kezdőlap » Egyéb » New York 3. nap

New York 3. nap

Este továbbutazunk Washingtonba, ezért reggel a csomagokkal együtt hagytuk el a szállást. The American Museum of National History nevű múzeum megtekintése volt a mai program, ennek a közelében néztünk ki egy csomagmegőrzőt. A Vertoe nevű cégnek rengeteg helyszine van a városban, ahol le lehet adni a poggyászt, 6 dollár per darab áron egy napra. A múzeumban a Föld keletkezéséről, az ősrobbanásról láttunk egy látványos vetitést, megtudtam, hogy a Napon 1400 kg-nak felelne meg a súlyom (ezek után mennyivel jobban hangzik a földi 57 kg!), ki lehetett próbálni, hogy mekkora földrengést tudunk előidézni, őshonos állatokat és növényeket ismertünk meg. Sokkal biztonságosabb volt itt kitömött hegyi oroszlánt (mountain lion) látni, amelyik a Grand Canyonban él, mint amikor ott jártunk. Szerencsére csak az útjelző táblán találkoztunk vele. Kellemes emlékeket ébresztett bennünk a kaliforniai mammutfenyőről kiállitott hatalmas farönk metszet is. Nyugdijas tempóban haladtunk teremről teremre, mindenki elfáradt az elmúlt két napi gyaloglásban. Nekem kicsit csalódás volt a múzeum, mert minden kiállitott tárgy mű volt. Voltunk már hasonló jellegű múzeumban San Franciscoban, ahol az élővilágot bemutató kiállitások valóban élő növényekből és tengeri állatokból álltak.
Még szerencse, hogy annyit fizettünk a belépő dijért, amennyit akartunk, mert hogy ilyen is van! Van egy javasolt belépő dij, 23 USD felnőtteknek, 18 USD gyerekeknek, de ettől el lehet térni.

Még több kép New Yorkról

Bőven benne voltunk a délutánban, mire végeztünk a múzeum látogatással. A következő két óra a család élelem ellátásával telt. 🙂 Felszedtük a csomagokat és elmetróztunk a kocsibérlő céghez.

Lehet,hogy a fáradtság miatt, de ma többet szerencsétlenkedtünk a megfelelő metro járatok kiválasztásában és az állomások megtalálásában. A metro kártya lehúzásával is mindig szenvedtünk, mert ha túl gyorsan húztuk le és egymás után vagy ha túl lassan, akkor nem engedett át a kapu. Mire belejönnénk, elmegyünk. Nyilván lenne még mit megnézni New Yorkban, de nem szeretünk sokat egy helyben lenni és ma kifejezetten jól fog esni a több órányi ücsörgés az autóban. Amúgy a fiúk ügyesek a tájékozódásban, ők is segitettek és első nap pl. Balázs jött rá, hogy a metro kártyát, amit buszon is lehet használni, nem a járművön kellett érvényesiteni, hanem előtte egy automatában, ami kiadott egy nyugtát és azt kellett bemutatni a sofőrnek. Nem minden esetben volt igy, a többi buszozás alkalmával a buszon kellett lehúzni a kártyát. Márkó hősiesen cipeli az egyik bőröndöt, erősebb már mint én, ezért megnyerte ezt a feladatot.

6 órakor sikerült beülni a bérelt kocsiba és elindulni. Egész jó áron sikerült bérelni az autót egy kis trükközéssel (pl. Amerikai vpn, inkognito ablak, plusz egy nap), biztositással együtt 200 dollár.

4 óra az út Washingtonba, megállásokkal együtt kb. 11-re érünk oda.